Vietin viimeisen vuoden kyseisessä maassa periodityössä,jonka aikana tajuntaani iskostui Saksalaisten omahyväisyys ja "Pikku Henrin" asenne heitä kohtaan.
Viimeisen jakson aikana tapahtui seuraavaa,joka vain lisäsi intoani kertoa asennevammaisuudesta ulkomaalaisia kohtaan.
Olin palaamassa työtoverini kera työmatkalta asunnolle,sää oli laaksoissa tien puolesta sula,mutta korkeammilla kohdilla sohjoinen ja jäinen.Yllättäen juuri jäisen mutkan takana oli kaksi kuorma-autoa rinnakkain,toinen juuttunut ylämäkeen ja toinen tietysti pysähtynyt viereen.Henkilöauto juuri sopivasti työautoni ja näiden välissä,eli minun kaistallani.
Vasemmalla melko jyrkkä pudotus pellolle,seuraavana tukeva koivu,jonka jälkeen vielä jyrkempi pudotus pellolle.Ajonopeuteni suhteutettu liukkauteen,mutta se matka autoihin ja pellolle juuri niin lyhyt,etten ehtinyt miettiä kuin muutaman sekunnin,mitäpä tässä nyt tekisi?
Tie vietti juuri pellon suuntaan,koska se on yleistä Saksassa veden tulon runsauden vuoksi.
Pyöriäkkö reunan yli pellolle reunan yli(josta olisi syntynyt rumaa jälkeä),vaiko paukauttaa auto jomman kumman kuorma-auton keulaan tai sen toisen perään.Ennen mutkaa ei varoituskolmiota tai muuta vastaavaa.
Valitsin sen melko tukevan koivun,mutta sihti oli sen verran hukassa,että vasen keula osui puuhun,ei kylki,jolloin auton vauhti olisi hidastunut ja auto singahtanut takaisin ajotien suuntaan.
Kyydissäni ollut löi päänsä ikkunaan,joka meni rikki,itselleni lähinnä siinä vaiheessa henkisiä vammoja ja niskan seudun kipua.
Joka tapauksessa ambulanssi kiikutti meidät sairaalaan,kahden "hyeenan" seuratessa,elikkäs Polizei.
Sairaalassa ensiapuhuoneeseen jossa päivystystä ja tutkimusta suoritti tummaihoinen lääkäri,
Saksalainen poliisi on kummallinen ilmiö sairaalan ensiaputoimenpidehuoneessa,ilmeisesti varmistavat etteivät potilaat pakene.
Onnettomuuden jälkeen kaksi aseistautunutta arjalaista alkoivat täyttää papereita ja tentata minua asian johdosta.
Kirjoittivat jopa 250 euron sakon,joka olisi oitänyt maksaa siltä seisomalta,sekä paperin jossa kerrottiin onnettomuuden paikasta ym.
Kysyin toiselta virkavallattomalta edustajalta,että onko asia näin:
vaikka makaisin verissäpäin hoitohuoneen laverilla ja kynä ei pysyisi kädessä,niin pitäisikö kaivaa sillä käyttökelvottomalla kädellä Visa kortti,niin että maksu tulisi maksettua.
Vastaus oli myöntävä.
En kovin helposti hiilesty,mutta voitte kaiketi kuvitella onnettomuuden jälkeen.Mitä helvettiä he vahtivat kuin vankeja meitä kahta suomalaista.Olotila nyt ei ole koskaan hääppöinen tapahtuman jälkeen.
Tutkiva lääkäri näki,että minulta alkoi olla kärsivällisyys loppu ja pyysi minut toiseen huoneeseen.
Tummaihoinen lääkäri pyysi minua istumaan,istuin ja hän kysyi minulta,että tiedätkö mikä on hyvä?
Tietty kysyin,vastaus oli:Te olette valkoihoisia.
Olen kuullut tietyistä rasistisista piirteistä saksalaisissa,mutta tuo vastaus selitti kaiken.
Tohtori kysäisi,haluaisinko istua rauhoittumassa huoneessa jonkin aikaa,mutta totesin hänelle
että parempi hoitaa koko paska juttu saman tien
Hoitohuoneessa kieltäydyin allekirjoittamasta heidän tarjoamiaan papereita perusteella,että ne olivat saksaksi kirjoitettuja,joten en allekirjoita mitään,mitä en suomeksi pysty lukemaan.Kaiken lisäksi olin täysin syytön koko tapahtumaan.
Saksan poliisilla on (siirtolaisten vuoksi)oikeus takavarikoida omaisuutta autosta,tai muuta tavaraa
sen arvosta jolle summalle sakko on kirjoitettu.
Fiksumpi poliiseista sanoi että he eivät takavarikoi GPS laitettani,tai mitään muutakaan autosta,jota ihmettelin ensin,mutta kaipa he ymmärsivät että olemme suomalaisia,eli ehkä hieman rehellisempiä kuten tohtorin määrittelemä tummaihoinen.
Seuraavana päivänä kävin(kieltämättä vielä hieman lääkkeissä)poliisilaitoksella,jossa asiaa tutkiva fûhrer oli,hän oli kumonnut sakon,mikäli oikein ymmärsin.
Muutenkin koko laitoksen henkilöstö käyttäytyi kuten valkoihoisia kohtaan,ystävällisesti.
Mutta katsotaan nyt,jos sakkolappu ilmestyy kotipostiini,enkä maksa sitä ja palaan saksaan.
Niin jos oikein onnestaa,joudun vankilaan.
Kyllä se minulle käy,kunhan työnantajani makselee päivärahat.
Kysymys kuuluu,milloin saksalaiset palauttavat edes Lapin poltosta viemänsä tuhkat.
Loppukommenttini ei voi olla todellakaan mitään muuta vuoden jälkeen, seuratessani kyseisten kansalaisten arjalaista ylemmyyttä.Jos joku on rasisti,se on saksalainen.
Kiitos vain teille ja kun Lappiin tulette,voi heilahtaa jos kohdalle sattuu.
Tämä on tietääkseni vapaa sana,joten tuskin faktoja sensuroitte?